§1 Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin określa zasady dotyczące zwrotów towarów oraz składania reklamacji na produkty zakupione w Sklepie Internetowym manasu.pl. 

§2 Zwroty towarów

1. Klient ma prawo do odstąpienia od umowy zakupu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty otrzymania zamówienia.
2. Aby dokonać zwrotu towaru, Klient musi złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy na piśmie lub w formie elektronicznej i przesłać je na adres e-mail lub wskazany przez Sklep adres korespondencyjny.
3. Towar podlegający zwrotowi powinien być w stanie nienaruszonym, nieużywanym, kompletnym (z metkami i oryginalnym opakowaniem, jeśli było) oraz w takim samym stanie jak w momencie otrzymania.
4. Koszt zwrotu towaru ponosi Klient, chyba że inaczej uzgodniono z Sklepem.
5. Sklep zobowiązuje się do zwrotu zapłaconej przez Klienta ceny towaru oraz kosztów dostawy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

§3 Reklamacje

1. Klient może zgłosić reklamację w przypadku stwierdzenia wady towaru lub niezgodności z zamówieniem.
2. Reklamacje należy składać na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, wskazując dokładny opis problemu oraz dane kontaktowe Klienta.
3. Sklep rozpatruje reklamacje w terminie 14 dni od daty ich zgłoszenia i informuje Klienta o wyniku postępowania.
4. W przypadku uznania reklamacji, Sklep dokonuje wymiany towaru na wolny od wad lub zwraca Klientowi zapłaconą cenę towaru.
5. Koszty związane z odesłaniem wadliwego produktu oraz dostarczeniem nowego produktu w ramach reklamacji ponosi Sklep.

§4 Wyłączenie prawa do zwrotu i reklamacji

1. Klient nie ma prawa do odstąpienia od umowy oraz zgłaszania reklamacji w przypadku towarów, które zostały uszkodzone przez Klienta, noszą ślady użytkowania, bądź zostały zdeprecjonowane w wyniku działań Klienta.
2. Wyłączone z prawa do zwrotu są także produkty, które zostały wykonane na specjalne zamówienie Klienta, nietypowe, czyli takie, które nie znajdują się w standardowej ofercie Sklepu.

§5 Ochrona danych osobowych

1. Dane osobowe Klientów zbierane w związku z procesem zwrotów i reklamacji są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Polityką Prywatności Sklepu „MANASU”.
2. Dane osobowe Klientów nie będą udostępniane ani sprzedawane osobom trzecim, chyba że jest to niezbędne do realizacji zwrotu lub reklamacji (np. przekazanie danych firmie kurierskiej).

§6 Postanowienia końcowe

1. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu. Zmiany wchodzą w życie po opublikowaniu ich na stronie Sklepu.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają przepisy obowiązującego prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe związane z zwrotami i reklamacjami będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sklepu.
Regulamin Zwrotów i Reklamacji wchodzi w życie z dniem opublikowania na stronie Sklepu Internetowego manasu.pl